SÅDÄR LITE I EFTERHAND...

Har inte skrivit något om min julavslutning än, så här kommer den sådär lite i efterhand.

Jag är förvånansvärt pigg när jag vaknar på morgonen och åker till skolan, pigg och förväntansfull. Det börjar med att vi byter paket i klassen, leker fader Abraham och kramar om varandra och önskar god jul. Vi ska gå till kyrkan men snöovädret gör så att några av oss får för oss att lifta till kyrkan, och efter ett ha viftat ett litet tag så stannar en bil. Det finns verkligen snälla människor. I kyrkan är det mysigt och rektorn håller tal och ber oss vara modiga år 2010, det var fint. Prästen skojar och låtsads prata i telefon med gud, det var kul. Några sjunger julsånger, det var vackert.

Vi går tillbaka till skolan, i snöovädret. Jag blir mulad 2 gånger av en viss Arvid Warte, men jag är snabb med att ge igen. I matsalen serveras risgrynsgröt som jag älskar. Dagen avslutas med jul-spex, som är underbart roligt. Några lärare är riktigt roliga och som vanligt så skrattar jag så jag får ont i magen. Parodin på SOS-Gute var nog min personliga favorit.


Ibland bara älskar jag Donner, där alla elever blir sedda och där lärarna inte alltid beter sig som lärare, utan som vänner. Donner, där man kan vara sig själv. När alla kramade om varandra på morgonen, visst, det var pinsamt. Men ändå så underbart att man kan göra så i en klass på ca 60 elever. Ändå så är jag nog gladare än någonsin över att det är jullov.

PUSS / SANDRA ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0