SLAPPA DAGAR = :D

Japp, fredag den 13:de är snart slut, men tror inte något hänt mig idag ändå, fast dan är jo inte riktigt slut än så borde väl kanske inte säga så mycket, fast det är klart jag försov mig, inte länge men tillräckligt för att komma försent, och bara för att jag kom för sent typ första gången sen jag börja på säve, så har vi jo just idag på samhällskunskapen börjat med att om man kommer försent så får man inte komma in fören genomgången är slut så om man egentligen var en minut försen så blir man helt plötsligt typ tio minuter försen. Så jag har väl haft min otur idag antar jag.

Det har vart en ganska slapp dag idag, dubbellektion i samhällskunskap, där skrev vi bara manus och tränade på vår rättegång som vi ska spela upp i klassen, jag spelar en tjej vars namn är Helen som blir våldtagen i en park av en irakier ( och nej vi ska inte spela upp våldtäkten, bara rättegången )

efter det var det engelska, då skulle vi prata i smågrupper om böcker vi läst på engelska, vi blev uppdelade så alla i gruppen hade olika böcker så man fick berätta vad dom handlade om och så vidare, läraren gick runt till varje grupp så fick man berätta för henne också, för att hon ska höra oss prata på engelska, det gick faktiskt ganska bra, och kul var det också, men det tycker jag alltid det är att diskutera böcker även om jag brukar bli nervös och typ skaka, men jag får lära mig att inte vara så nervös, inte för att jag vet hur man ska lära sig det men nåt sätt finns väl, antar jag.

Efter Engelskan så var det dags för musik i två och en halv timme, låter ganska drygt och det kan det vara ibland också, men idag så spelade vi hela lektionen ( annars har vi teori första timmen ) så det var rett kul. Vi började att spela i smågrupper idag också man ska va två eller tre stycken och så ska vi välja två låtar som vi ska lära oss och sen spela upp för klassen och läraren såklart, eller om man inte vågar spela upp den för klassen så kan man göra det för bara läraren. Jag är med Angelica och Sara, Angelica spalar piano och jag och Sara sjunger och spelar gitarr, men problemet är att jag och Sara har två helt olika tonarter, haha så det blir helt fel, men det löser sig.

När skolan var slut så var det full fart hem och packa och hämta kvitto, och sen till elgiganten å hämta ut min mobil, så nu slipper jag den stengamla nokiamobilen, och har får tillbaka min underbara samsung. När den var hämtad så drog jag direkt ner till busstationen för att åka med bussen halv fem, hem till kära havdhem. Ikväll så har jag typ inte gjort nånting alls, sett idol, där Eddie åkte ur, ganska rätt tyckte jag, han har jo bara blivit sämre och sämre under tävlingens gång, men han är så söt och har jo vart så jäkla bra. Det bästa ikväll måste ha vart Calles och marietts duett, fasen va bra deras röster passade tillsammans, nästan så jag fick rysningar.

I helgen så kommer jag nog bara slappa, förutom på söndag för då blir det match klockan 19.00 i södervärn Hansa A möter Endre ungdom B, ska bli riktigt kul tror jag. :D

Oj nu märkte jag att fredag den 13:de är slut, då kan man pusta ut nu då. ;)

Jaja detta blev ett långt och tråkigt inlägg, men det får ni stå ut med för jag brukat inte skriva så långt annars, det tog fasen typ en timme å skriva allt detta, så känner mig nästan lite stolt..haha, men nu får jag gå å sive i min sköne säng, (gotländska for the win.) ;D 

Håller med Sandra om reklam, hatar det, men ibland kan det bara vara för jäkla roliga reklamer som till exempel icareklamerna. x)
http://www.youtube.com/watch?v=rYRbN4jaaYw&feature=rec-LGOUT-exp_stronger_r2-HM
http://www.youtube.com/watch?v=M47UidYJShc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ln_e7Fde1lo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=UzDiN8S8l04&feature=related

Haha älskar icareklamerna. x)

Nej gå och lägga sig var det, siv så gott alle. ;)

// Kram Desirée

Fiket i somras. :)
                             Desirée och Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0