SD GER MIG HUVUDVÄRK

Håller på med ett forskningsarbete om Sverigedemokraterna, arbetet ger mig huvudvärk. Vad är detta för jäkla skämt parti? Det är nästan skrattretande, men bara nästan. För i en undersökning som SIFO gjorde så fick partiet hela 5,8 % av rösterna, vilket innebär att de skulle ha tagit sig in i riksdagen om det vore val idag. Vad fan händer om detta rasistparti tar sig in i riksdagen? Jag är inte 18 vid nästa val, så jag kan ändå inte rösta. Men min röst hade definitivt INTE gått till Sverigedemokraterna. Sverigedemokraterna har skämtat om muslimer och påstått att de har sex med grisar, samtidigt som det står på deras hemsida att alla människor är lika värda och att de tar avstånd från rasism. Vadå dubbelmoral?

/SANDRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0