NÅGOT SOM ALLTID FÖRSVINNER

Sådär, nu är man hemma på Gotland igen. Efter att ha åkt buss Växjö – Oskarshamn i cirka 2 timmar, åkt Gotlandsbåten i 3 timmar och en bilresa på cirka 1 timme så är man hemma i Havdhem igen med familjen. Som tur var hade jag Desirée med mig hem, annars hade nog resan känts ganska långtråkig. Lovisa är kvar i Växjö men får höstlov nästa vecka, så då får du komma hem och umgås med alla gotlänningar. Men i alla fall, klockan är 01.24 nu när jag skriver detta. Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta ett glas saft, gå på toa och sedan, av någon konstig anledning, så hamnade jag här?

Något som alltid försvinner ifrån mig är pengar. Jag tror alltid att jag har mer pengar på kontot och i plånboken än vad jag egentligen har, och vart alla pengar tar vägen har jag ingen aning om. Så därför ska jag göra en lista över allt jag köper från och med i morgon, och varje liten 1kr klubba ska inräknad. Jag vill verkligen veta vart alla mina pengar tar vägen, så att jag kan köpa mindre av det som kostar mest. Jag skulle kunna tänka mig att onödigt mycket pengar går åt till godis, och i så fall ska jag ändra på det. Mycket av pengarna går nog åt till kläder också.

Nej, nu är klockan alldeles för mycket för att jag ska orka sitta uppe. Får skriva ett klokt inlägg i morgon och berätta allt om dagarna i Växjö. Jag ska kanske in till Desirée i stan i morgon och hälsa på, hoppas att jag hinner det. Jag ska i alla fall till naprapaten tidigt i morgon bitti, hoppas att allt är okej så att jag kan börja sporta igen efter mer än 2 månader utan. Ska också fixa om designen på bloggen, så här kan den inte se ut. Men gud, hur ska jag hinna allt?

För att avsluta på ett snyggt sätt så ska jag dela med mig av lite onödig fakta:

*     En kyss innebär att du växlar upp till 278 bakterier med din partner.
*     Från början innehöll Coca Cola kokain.
*     Det finns fler kycklingar än människor.



Sandra Sjöberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0