SWEDISH IDOL

Minns ni Sam Hagberth från Idol 2007, det året som Marie Picasso vann? Han med den där hesa underbara rösten som kom på en 7:e plats. Många idoler undrar man vart de tog vägen efter idol, har de lagt ner musik karriären? Just det undrade jag om Sam, vart tog han vägen? Idag, när jag satt vid datorn och letade runt lite på Spotify så hittade jag en låt med Sam från 2008, märkligt att jag aldrig hade hört den förut, men det är kanske bara jag som har missat den. Låten heter i alla fall ”Something Real.” Bara för att jag hittade den låten kom jag att tänka på en annan person som var med i Idol samma år, som kom på en 4:e plats, Daniel Karlsson. Fruktansvärt bra röst, och efter lite sökningar på nätet så hittade jag att han skulle släppa en skiva nu under 2009, men jag har inte hört något? Men jag hittade däremot en singel som också släpptes 2008, som Sams singel, och den låten heter ”Would You Believe.” En låt som Daniel gjorde sjukt bra under Idol var You’re The Voice, och den låten gjorde ju också Kevin Borg 2008 i Idol. Som avslut måste jag bara säga, att jag tycker Idol är ett sjukt mysigt och underhållande tv program.  


Sam, Kevin & Daniel. Kanske inte mina absoluta favoriter från Idol, men de är i alla fall bland de bättre som har varit med.

Sandra Sjöberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0